3.0-4.0 mm Links achter
3.0-4.0 mm Rechts achter
3.5-4.5 mm rechts voor
3.5-4.5 mm Links voor
De Voyager in deze test is van de uit 2001 stammende derde generatie. Deze heeft onlangs een frisse neus gekregen en is nu ook leverbaar met een 2,8 liter CRD-dieselmotor, de viercilinder die we ook kennen uit de Jeep Cherokee. Het 149 pk en 360 Nm leverende turboaggregaat is gekoppeld aan een vijftrapsautomaat. Wie liever zelf de versnellingen kiest, is aangewezen op de 2,5 liter CRDmotor. De 2.8 is er namelijk alleen in combinatie met de automaat, de 2.5 slechts met de handgeschakelde vijfbak. Je levert dan 8 pk en 20 Nm in, maar dramatisch is dat nog niet.
De common-rail dieselmotor laat zich bij de start even horen en ook wanneer je het gaspedaal helemaal onderin trapt, klinken er dieselgeluiden door het schutbord. Eenmaal op kruissnelheid is de viercilinder echter erg stil en heb je eerder het idee met een benzinemotor van doen te hebben dan met een zelfontbrander.